תפריט נגישות

רב"ט גבריאל אוחנה ז"ל

גבריאל אוחנה
בן 21 בנפלו
בן מזל ומרדכי
נולד במרוקו
בכ' באדר תשי"ט, 28/2/1959
התגורר בשדרות
התגייס ב-דצמבר 1977
שרת בחיל החימוש
יחידה: יחש"מ 653
נפל בעת שירותו
בל' בניסן תש"מ, 15/4/1980
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: שדרות
הותיר: הורים ושתי אחיות

קורות חיים

גבריאל, בן מזל ומרדכי, נולד ביום כ' באדר תשי"ט (28.2.1959) בקזבלנקה שבמרוקו.

גבריאל עלה עם הוריו לארץ בשנת 1963, בהיותו בן ארבע. אחרי תקופת קליטה בטבריה, עברה המשפחה לעיירה שדרות והתבססה בה. גבי למד בבית הספר היסודי "שקמים" בשדרות, המשיך בבית הספר "אורט" באשקלון במגמת מכונאות, והיה למכונאי רכב במקצועו. הוא אהב ספורט והיה חבר בקבוצת הכדורגל במועדון הנוער המקומי. גבי היה ידוע בהתחשבותו בסובבים אותו, ובנכונותו לעזור לזולת. הוא אהב לטייל, וניצל כל חופשה לנסיעה לים. הוא היה אהוב ואהוד על כל מי שהכיר אותו.

גבריאל התגייס לצה"ל בחודש דצמבר 1977, והוצב בחיל החימוש. הוא ביקש לשרת ביחידה קרבית, אולם שירת כמכונאי רכב. את שירותו עשה כמכונאי בסדנת אל עריש ולאחר כשנה וחצי עבר למחנה נתן ושירת ביחש"מ 653. גבי היה ידוע במסירותו ובנאמנותו לצבא. בעת שירותו עלה גבריאל לדרגת רב-טוראי.

גבריאל נפל בעת שירותו ביום ל' בניסן תש"ם, (15.4.1980), והובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בבית הקברות שבשדרות. בן 21 היה בנופלו. הוא השאיר אחריו הורים ושתי אחיות.

במכתב תנחומים למשפחה, כתב מפקדו: "אופיו החיובי, מסירותו והתנהגותו היו למופת. עבודתו המסורה לאין שיעור תהיה נר לרגלינו. נמשיך לבנות ולחיות לפי הרוח הטובה שגבריאל היה הסמל שלה".

הוריו תרמו לזכרו פרוכת וספר לבית הכנסת הצבאי במחנה נתן.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה