תפריט נגישות

סרן ציון חזן ז"ל

ציון חזן
בן 26 בנפלו
בן שולה ואברהם
נולד במרוקו
בחשוון תשט"ז, 10/1955
התגורר בשדרות
התגייס ב-אוגוסט 1973
שרת בחיל השריון, חיל הלוגיסטיקה
יחידה: גד' 573
נפל בקרב
בי"ט בסיון תשמ"ב, 11/6/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: בקעת הלבנון
באזור לבנון
מקום קבורה: שדרות
הותיר: הורים, שישה אחים וחמש אחיות

קורות חיים

בן שולה ואברהם, נולד בשנת 1955 במרוקו. ציון היה בן למשפחה מסורתית, מרובת ילדים. באפריל 1956 הוא עלה עם הוריו לארץ, והמשפחה השתקעה בשדרות.

ציון למד בבית-הספר הממלכתי-דתי בעיירת מגוריו והצטיין בלימודיו. אחרי שסיים שמונה כיתות, הוא עבר לבית-הספר התיכון "תגר" באשקלון. ציון היה ברוך כשרונות, חרוץ ובעל רצון חזק. הוא חיפש ומצא עבודות מזדמנות לשעות הלילה, ובימים למד. הודות לכישוריו ולחריצותו, הוא ראה ברכה במעשיו.

באוגוסט 1973 התגייס ציון לצה"ל, ושירת בחיל-השריון. בסוף שנת 1973, הוא השלים קורס אפסנאות והועלה לדרגת רב"ט. כעבור כשנה, הועלה ציון לדרגת סמל. הוא נשלח לקורס קצינים בסיסי, ולאחר מכן לקורס קציני אפסנאות, ועלה לדרגת סג"ם. כעבור שנה אחת הועלה ציון לדרגת סגן.

חוות-הדעת של מפקדיו עליו באותו זמן הייתה: "הוא בעל מקצוע טוב מאוד, קצין ממושמע, מגלה יוזמה ותושייה, ישר ומהימן, ממלא תפקידו לשביעות רצון מפקדיו".

עם עלותו לדרגת סגן, התחיל ציון לשרת בצבא הקבע. בפברואר 1977 הוא החליט לפרוש מצה"ל ולחזור ללימודים בטכניון בחיפה, במגמת הנדסת חשמל. ארבע שנים הוא למד בטכניון, כשהוא מפרנס את עצמו בעבודות מזדמנות בלילות. הוא השלים את לימודיו בהצטיינות באפריל 1982, ומיד התקבל לעבודה באחד המפעלים הגדולים בחיפה. הובטח לו אף קידום מקצועי והמשך השתלמות בארצות-הברית. ששה שבועות לאחר שסיים את לימודיו בטכניון פרצה מלחמת שלום הגליל. ציון נקרא לשירות מילואים, כסגן מפקד פלוגה בחיל-התחזוקה.

ביום י"ט בסיוון תשמ"ב (10.6.1982) נפל ציון בקרב בלבנון. בן 26 שנים הוא היה במותו. לאחר שנפל, הוא הועלה לדרגת סרן.

ציון הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית-הקברות בשדרות. הוא השאיר אחריו הורים, שישה אחים וחמש אחיות. שר הביטחון אריאל שרון כתב עליו במכתב תנחומים למשפחתו: "סרן ציון חזן נתן את חייו למען מולדתו. הוא נפל באיזור בקעת הלבנון, שירת בגדוד בחיל-התחזוקה, היה קצין אחראי, שקט ויעיל, בעל יוזמה ומסור, גילה יושר ומהימנות, תפיסה טובה מאוד. היה בעל רצון חזק".

מפקד יחידתו כתב עליו למשפחתו: "ציון היה סגן מפקד פלוגה בגדוד, היה קצין טוב, אהוב ומקובל על חייליו ומפקדיו, מילא את חובתו בצורה טובה מאוד, תרם רבות לגיבוש פלוגתו".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה