תפריט נגישות

עמרם אלון טולדנו ז"ל

עמרם אלון טולדנו
בן 54 במותו
בן סולטנה (סוזי) ושלמה
נולד בי"ח באייר תשכ"ט, 6/5/1969
התגורר בשדרות
חלל פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
במלחמת "חרבות ברזל"
מקום אירוע: שדרות
מקום קבורה: ירושלים - גבעת שאול
הותיר: אם, אחים ואחיות

קורות חיים

עמרם אלון (עמי), בן שלמה וסולטנה (סוזי), נולד ביום י"ח באייר, ל"ג בעומר תשכ"ט (06.05.1969) בעיר טנז'ה שבמרוקו. הילד השני במשפחה אחרי יהודית, אחריו נולדו עוד ארבעה אחים ואחיות - צילה, גדית, והתאומים יצחק ונתן.

כשהיה תינוק בן מספר חודשים המשפחה עלתה לארץ דרך צרפת, מאז התגוררו בשדרות.

עמי היה ילד יפה, בעל שיער חלק ובלונדיני. ילד סקרן וחכם, שקט ומופנם שאובחן בילדותו כמחונן. את לימודיו החל בבית הספר היסודי "עץ חיים" בשדרות, ומכיתה ז' למד בישיבת בני עקיבא "בית יהודה" בכפר מימון.

לאחר סיום לימודיו שירת בצה"ל כפקיד טכני. סיים שירות סדיר מלא ומאז שירת במילואים ככל שנקרא לכך.

אחרי הצבא למד הנהלת חשבונות במכללת ספיר הסמוכה לשדרות. במהלך השנים, כיוון שאהב מאוד ללמוד דברים חדשים, נמשך לתחום הבריאות, התעניין ולמד בנושאי תזונה ועבד בחנויות טבע וכיועץ תזונתי. עם השנים הוא עבד במגוון עבודות כקופאי, כמחסנאי ובעיקר כסוקר.

לאורך חייו עמי התגורר בירושלים במשך שנים ארוכות, ולאחר מכן באשדוד ובתל אביב. הוא נשא לאישה את שרה, אך כעבור זמן מה הם התגרשו. אהב מאוד לטייל, נסע מפעם לפעם לנופש בארץ ובחו"ל עם חברים.

"עמי היה בעל נפש מורכבת", סיפר אחיו, "חווה מדי פעם קושי בחייו, אך לאורך כל השנים התמודד מול הקשיים ומעולם לא התייאש". הוא נקרא על שם סבו, עמרם טולדנו ממקנס שבמרוקו, שהיה בעל חנות ונרצח בחנותו ע"י ערבי מטעמי שנאת ישראל. היה לו לא קל עם העובדה הזו, ועל מנת להוסיף יציבות לחייו הוסיף בעצת רב את השם אלון.

עמי אהב מאוד את המשפחה הקרובה והמורחבת. כיבד מאוד את הוריו ודאג לאימו לאחר פטירת אביו. שמר על קשר קרוב עם המשפחה המורחבת, ולקראת תחילת שנת תשפ"ד נסע לצרפת לחתונה של בן דוד. הוא סיפר שהרגיש כאילו נפרד מכל הדודים שלו, כיוון שהם כבר מאוד מבוגרים ואי אפשר לדעת אם יזכה לראותם שוב.

בשבת, כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים דרך גדר הגבול שנפרצה, מהים ומהאוויר והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה – קיבוצים ומושבים ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות; על מבלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים; על בסיסי צה"ל ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים ואזרחיות בני כל הגילים בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים לרבות אונס והתעללות; חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים – חיילים ואזרחים וכן עובדים זרים מהקיבוצים; החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. למעלה משלוש-מאות חיילים, שוטרים וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בטרם הצליחו כוחות הביטחון להשתלט על השטח.

בבוקר זה החלה מלחמה.

עמי התארח בחג שמחת תורה בשדרות, בביתו של אחיו. בערב שבת רקד ושמח עם התורה בבית כנסת "דורש טוב" ולאחר מכן בבית הכנסת "ברית שלום".

בשבת בבוקר הוא קם עם כולם לאזעקות הרבות שפקדו את העיר. כיוון שמועד האזכרה לאביו היה מיד אחרי החג, היה לו חשוב לבוא להתפלל בבית הכנסת ולומר קדיש לעילוי נשמתו. הוא יצא מהבית, ובדרך הקצרה לבית הכנסת מחבלים ארורים ירו בו והוא נהרג במקום.

עמרם אלון (עמי) טולדנו נרצח בירי מחבלים בשדרות בכ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023). בן חמישים וארבע בהירצחו. הובא למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול, ירושלים. הותיר אם, אחים ואחיות.

כתב אחיו: "עמי נולד ביום קדוש, נקרא על שם סבו הקדוש, ונהרג בשבת קודש, ביום חג שמחת תורה על קידוש השם. תהיה נפשו צרורה בצרור החיים. יהי זכרו ברוך".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה