תפריט נגישות

סג"מ יורם אואנונו ז"ל

יורם אואנונו
בן 20 בנפלו
בן מרים ושלום
נולד בשדרות
בי"ג בחשוון תשכ"ג, 10/11/1962
התגורר בשדרות
התגייס ב-14.4.1981
שרת בחיל השריון
יחידה: חט' 401, גד' 46
נפל בפעילות מבצעית
בכ"א בסיון תשמ"ב, 12/6/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: גזרה מזרחית
באזור לבנון
מקום קבורה: שדרות

קורות חיים

בן מרים ושלום, נולד ביום י"ג בחשון תשכ"ג (10.11.1962) בשדרות, והיה החמישי מבין תשעת הילדים של משפחת אואנונו. יורם למד בשדרות והיה תלמיד מהיר תפיסה ומצטיין בלימודיו. אביו, מוותיקי עובדי "לפידות", עמד על טיבו של יורם ועשה הכול כדי להעניק לבנו את מיטב החינוך. יורם סיים את בית-הספר היסודי "מעוז" ואת בית-הספר התיכון בשדרות במגמה ביולוגית, והתכוון ללמוד ביולוגיה באוניברסיטה.

כשנקרא יורם להתייצבות הראשונה בלשכת הגיוס, היה בטוח שיתקבל לקורס טיס, אולם מסיבות של בריאות נדחה ובחר לשרת בשריון ולסיים את שירותו בדרגת קצין.

יורם היה נער עליז ועמד במרכז החבורה בכל מקום שבו היה. כשהתחילה המערכה בלבנון, הוא עמד לסיים קורס קצינים. הוא שימש כנהג בטנק המג"ד, ובתפקיד זה הוכיח מיומנות רבה ויכולת תפקוד גבוהה. הוא היה אמיץ לב, בעל מוטיבציה גבוהה ונכונות רבה לעזור לחבריו בעת הקרב.

יורם נפל בקרב בלבנון ביום כ"א בסיון תשמ"ב (12.6.1982) והובא לקבורה בשדרות. מפקדו כתב למשפחה: "היו גאים על שזכיתם לגדל ולחנך בן כיורם, על הדרך שהלך בה ועל המופת ששימש לנו". יורם הועלה לדרגת סגן-משנה לאחר נפילתו. זכרו הונצח בקניית ספר תהילים לישיבה, ברכישת שיש ומנורות לבית-כנסת ובקריאת מגרש כדורסל על שמו בשדרות. בן 20 היה במותו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה